lørdag 15. september 2012

Folkeopplysning

Hei! Var på tretimers fagforenings-temakveld ved ansatte fra Senter mot incest og overgrep i Hordaland (SMIH) i går, og syntes hele opplegget var fantastisk, foreleserne var helengasjerte og varme og jeg lærte så mye nytt (og jeg trodde jeg kunne mye om SO fra før av;)! Tok notater under hele foredraget som jeg renskrev og la ut på Facebook-siden til klassen min, og i folkeopplysningens navn tar jeg like godt og legger dem ut her på bloggen óg. Noe av det er litt "knotete" og ikke så veldig "fint" skrevet; det bærer preg av å være notater fra en forelesning;), og jeg tar forbehold om at de inneholder feil. Men du vil mest sannsynlig lære en del av å lese dem uansett:)!


"Overgrep skal ikkje teiast i hjel, dei skal talast i hjel!"

Hvis de ansatte fra SMIH holder foredrag nær deg -- møt opp! Du vil lære så mye du ikke visste, og veldig mye av det vil gå på tvers av det du trodde var riktig. Det er litt som å ta et førstehjelpskurs, det gir deg utrolig viktig kunnskap som du aldri vet når du skal få bruk for ;)!

I mellomtiden kan du lese notatene mine her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar